• Desarrollo de las habilidades sociales de estudiantes que ingresan a la universidad 

    Rodríguez-Macayo, Emilio; Vidal-Espinoza, Rubén; Cossio-Bolaños, Marco Antonio (2019)
    El artículo da cuenta de resultados de una investigación cuyo objetivo fue determinar el nivel de desarrollo de las habilidades sociales de estudiantes que ingresan a la universidad. La metodología es de tipo cuantitativo, ...

  • Scientific knowledge of university students of Chile 

    Vidal-Espinoza, Rubén; Rodríguez-Macayo, Emilio; Gómez-Campos, Rossana; Ruay Garcés, Rodrigo; Muñoz, Sonia I.; Cossio-Bolaños, Marco Antonio (2021)
    Scientific research is becoming increasingly important in higher education, as it helps students to understand scientific knowledge and provides tools to construct and interpret the meaning of what science provides. This ...

  • Social skills of students from educational sciences: Validity, reliability, and percentiles for evaluation 

    Rodríguez-Macayo, Emilio; Vidal-Espinoza, Rubén; Gómez-Campos, Rossana; Cossio-Bolaños, Marco Antonio (2021)
    The development of social skills (SS) at various stages of life provides the basis for social and academic success throughout life. This cross-sectional study validates and verifies the reliability of the SS checklist ...

  • Uso del conocimiento científico de estudiantes de pregrado de educación diferencial 

    Cossio-Bolaños, Marco Antonio; Rodríguez-Macayo, Emilio; Vidal-Espinoza, Rubén; Dreyse-Muñoz, Juan Pablo; Sánchez-Pérez, Carolyn; Ruay Garcés, Rodrigo (2016)
    Los objetivos del estudio fueron describir el conocimiento científico de estudiantes de pregrado de Educación Diferencial y compararlos con otros estudios nacionales. Se estudió a 79 estudiantes de Educación Diferencial ...