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Relationship between the domains of the Multidimensional Students’ Life Satisfaction Scale, satisfaction with food-related life and happiness in university students
(2015)
Objetivo: caracterizar tipologías de estudiantes universitarios según la satisfacción en dominios de la vida que afectan a los hábitos alimentarios, satisfacción con la alimentación y nivel de felicidad subjetiva.
Material ...
Attributes that define preferences for cheese in southern Chile: Do consumers value information about the carbon footprint?
(2015)
Considerando la contribución negativa del sector alimentario al cambio climático, se realizó una encuesta a 400 personas en la ciudad de Temuco (Región de La Araucanía, Chile), para evaluar las preferencias hacia diferentes ...
Harvest labor quality and productivity: Case study of cherry growing in Chile
(2015)
In Chile, the cherry tree has been one of the fastest growing and most profitable crops in the last ten years. However, increasing production costs, the scarcity of hired labor, and unfavorable exchange rates have reduced ...
Who are the potential consumers of organic fruits and vegetables in Central Chile? A CHAID approach
(2015)
La demanda por frutas y verduras (F&V) orgánicas está creciendo alrededor del mundo, creando oportunidades de mercado para los países en desarrollo como principales proveedores. Sin embargo, la mayoría de los países en ...
Acceptance of a food of animal origin obtained through genetic modification and cloning in South America: A comparative study among university students and working adults
(2015)
With the aim of comparing the acceptance of milk obtained from cloned, genetically modified (GM) and conventionally bred
cows among working adults and university students, and identifying and characterizing typologies ...
Acceptance of functional food among Chilean consumers: Apple leather
(2015)
Objetivo: el objetivo de este estudio es medir la aceptación de un alimento funcional como la lámina frutal de manzana, en base a características organolépticas. Se identificaron tipos de consumidores y sus preferencias ...