Mostrar el registro sencillo de la publicación

dc.contributor.authorSepúlveda-Herrera, Carol
dc.contributor.authorHuincahue, Jaime
dc.date.accessioned2024-06-17T15:13:43Z
dc.date.available2024-06-17T15:13:43Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://repositorio.ucm.cl/handle/ucm/5452
dc.description.abstractMathematical modelling and ethnomathematics are currently topics that generate great interest in mathematics education research, identifying studies from different latitudes that contribute to the themes. The aim of this study is to carry out a systematic review, which allows us to know the characteristics of the manuscripts that relate both topics. The methodology used was Prisma 2020, considering the writings present in Scopus and WoS, obtaining 35 studies, which after applying the inclusion and exclusion criteria left 17 manuscripts. The results show that teacher training is a developing relationship.es_CL
dc.language.isoenes_CL
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
dc.sourceProceedings of the 15th International Conference on Society and Information Technologies: ICSIT 2024, 21-23es_CL
dc.subjectEthnomathematicses_CL
dc.subjectTeacher traininges_CL
dc.subjectMathematical modellinges_CL
dc.titleSystematic review of mathematical modelling from ethnomathematics: insights into teacher educationes_CL
dc.typeArticlees_CL
dc.ucm.facultadFacultad de Ciencias Básicases_CL
dc.ucm.indexacionScopuses_CL
dc.ucm.uriiiis.org/DOI2024/EB642KK/es_CL
dc.ucm.doidoi.org/10.54808/ICSIT2024.01.21es_CL


Ficheros en la publicación

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a esta publicación.

Esta publicación aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo de la publicación

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
Excepto si se señala otra cosa, la licencia de la publicación se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile