Listar por autor
Mostrando publicaciones 1-4 de 4
-
Criterios asumidos por profesores cuando argumentan sobre la creatividad matemática
Seckel-Santis, María J.; Breda, Adriana; Sánchez, Alicia; Font, Vicenç (2019)El propósito de este estudio fue identificar cuáles son los criterios asumidos por profesores en ejercicio cuando argumentan sobre el desarrollo de la creatividad en los procesos de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas. ...
-
Reflections of future kindergarten teachers on the design of a mathematical instruction process didactic sequences with the use of robots
Seckel-Santis, María J.; Breda, Adriana; Farsani, Danyal; Parra-Fica, José (2022)The purpose of this study is to analyze the reflections of future kindergarten teachers when designing didactic sequences with the use of the bee-bot robot. A qualitative methodological design was followed to achieve ...
-
Teaching and learning of mathematics and criteria for its improvement from the perspective of future teachers: A view from the ontosemiotic approach
Breda, Adriana; Seckel-Santis, María J.; Farsani, Danyal; Fernandes da Silva, José; Calle, Eulalia (2021)The objective of this article is to identify the meaning attributed to the didactics of mathematics and what are the criteria with which an improvement in the teaching and learning process of mathematics is based, future ...
-
Tratamiento de la inecuación en el currículum y textos escolares chilenos
Monje, Yerka; Seckel-Santis, María J.; Breda, Adriana (2018)En este trabajo se realiza un análisis del tratamiento de la inecuación, tanto en el currículum, a través de sus planes y programas, como en los textos escolares chilenos. Se trata de una investigación exploratoria que ...