• Assessing the relationship between autonomy support and student group cohesion across Ibero-American countries 

    Moreno-Murcia, Juan; Huéscar-Hernández, Elisa; Cid, Luís; Monteiro, Diogo; Rodrigues, Filipe; Teixeira, Diogo; López-Walle, Jeanette; Vergara-Torres, Argenis; Tristan, José; Gastélum-Cuadras, Gabriel; Guedea-Delgado, Julio C.; Soto-Peña, Juan; Rentería, Iván; Vargas, Rodrigo ORCID; Almonacid-Fierro, Alejandro; Valero-Valenzuela, Alfonso; Flandez Valderrama, Jorge; Nodari, Rudy; Fin, Gracielle; Rocha-Calomeni, Mauricio; Martins, Divaldo; de Souza, César (2020)
    Teacher-endorsed supporting behaviors present themselves as key influencers of student adaptive academic and social functions. The objective of this paper was twofold. First, this study sought to test a model in which ...

  • Motivation to learn: an international multilevel study on student autonomy and teacher emphasis on content usefulness 

    Moreno-Murcia, Juan; Huéscar Hernández, Elisa; León, Jaime; Fin, Gracielle; Nodari Júnior, Rudy José; Valero-Valenzuela, Alfonso; Tristán, José; Gastélum-Cuadras, Gabriel; Zueck Enríquez, María del Carmen; Vargas-Vitoria, Rodrigo; Cid, Luís; Monteiro, Diogo; Teixeira, Diogo (2024)
    En la educación superior, pocos estudios relacionan factores contextuales en la clase, como el énfasis del profesor en la utilidad del contenido y las características motivacionales de los estudiantes. El objetivo fue ...