State-dependent TMS of inferior frontal and parietal cortices highlights integration of grip configuration and functional goals during action recognition
Autor
Decroix, Jérémy
Borgomaneri, Sara
Kalénine, Solène
Avenanti, Alessio
Fecha
2020Resumen
Understanding the object-directed actions of conspecifics not only implies recognition of the object (e.g., a pen) and processing of the motor components (e.g., grip configuration), but also identification of the functional goal of the action (e.g., writing). Motor components and goal representations are both known to be critically involved in action recognition, but how the brain integrates these two pieces of information remains unclear. Action priming was used to tune the cognitive system to the integration of grip and goal representations. We evaluated the effect of briefly presented primes sharing grip and/or goal information with the target on recognition of action photographs. Single-pulse transcranial magnetic stimulation (TMS) was applied at target onset over the inferior frontal cortex (IFC) or the inferior parietal lobule (IPL) to evaluate their involvement in integrating grip and goal information. IFC and IPL stimulation specifically reduced integration of these two pieces of information. These results demonstrate, for the first time, the existence of specialized neuronal populations dedicated to grip/goal integration within a fronto-parietal network, supporting the importance given to this network by sensorimotor and predictive models of action recognition.
Fuente
Cortex, 132, 51-62Link de Acceso
Click aquí para ver el documentoIdentificador DOI
doi.org/10.1016/j.cortex.2020.08.004Colecciones
La publicación tiene asociados los siguientes ficheros de licencia:
Excepto si se señala otra cosa, la licencia de la publicación se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
Publicaciones relacionadas
Mostrando publicaciones relacionadas por Título, autor o materia.
-
How does parental involvement affect students' motivation? : an action research study of fourth, fifth, and sixth graders of a chilean multigrade school
Melo Martínez, Manuel; Méndez Mozó, Evelyn; Rosales Garrido, Cinthya; Salas Espinoza, Evelyn; Vial Aliaga, Mario (Universidad Católica del Maule, Facultad de Ciencias de la Educación, 2012)En innumerables ocasiones se ha tratado de medir y/o cuantificar el impacto que ejerce el involucramiento de los padres en el desempeño de sus respectivos hijos, lo que ha resultado en diversas investigaciones acerca del ...
-
Backward desing applied to reading comprehension
González Vergara, Francisco; Navarro Mella, Sebastián; Rojas Cabezas, Alejandro; Rojas Méndez, Natalia; Vallejos Valenzuela, Diego (Universidad Católica del Maule, Facultad de Ciencias de la Educación, 2012)La Comprensión lectora no solo en inglés sino que también en español, es un asunto de importancia en nuestro país. De acuerdo a la prueba estandarizada SIMCE, aplicada en el año 2010 a alumnos de tercero medio, los ...
-
Effectiveness of visual aids to enhance the oral production of fifth graders from a rural school
Muñoz Zúñiga, Macarena; Olave Retamal, Yenny; Olguín Valenzuela, Fernanda; Ramírez Rivera, Fabiana (Universidad Católica del Maule, Facultad de Ciencias de la Educación, 2016)El siguiente proyecto de investigación acción tiene como objetivo determinar la efectividad del apoyo visual en la producción oral en inglés en estudiantes de quinto año básico de una escuela rural ubicada en San Clemente. ...