Mostrar el registro sencillo de la publicación

dc.contributor.authorOlfos, Raimundo
dc.contributor.authorVergara-Gómez, Andrea
dc.contributor.authorEstrella, Soledad
dc.contributor.authorGoldrine, Tatiana
dc.date.accessioned2022-12-26T13:20:23Z
dc.date.available2022-12-26T13:20:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://repositorio.ucm.cl/handle/ucm/4277
dc.description.abstractThis study investigated the impact of a scaffolding system that connects theory and practice to promote the development of the ability to teach mathematics in 100 future Chilean preschool teachers. The theoretical dimension and the practical dimension of both mathematical content knowledge (MCK) and mathematical pedagogical content knowledge (MPCK) were analysed. Data were collected and analysed following a mixed approach. The results of the study reveal the effectiveness of the system in the theoretical dimension and the difficulties that arise in classroom practices. The critical role of the specialized components of MPCK in the theory-practice articulation is discussed.es_CL
dc.language.isoenes_CL
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
dc.sourceTeaching and Teacher Education, 120, 103887es_CL
dc.titleImpact of a theory-practice connecting scaffolding system on the ability of preschool teachers-in-training to teach mathematicses_CL
dc.typeArticlees_CL
dc.ucm.facultadFacultad de Ciencias Básicases_CL
dc.ucm.indexacionScopuses_CL
dc.ucm.indexacionIsies_CL
dc.ucm.urisciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0742051X22002621?via%3Dihubes_CL
dc.ucm.doidoi.org/10.1016/j.tate.2022.103887es_CL


Ficheros en la publicación

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a esta publicación.

Esta publicación aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo de la publicación

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
Excepto si se señala otra cosa, la licencia de la publicación se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile