Mostrar el registro sencillo de la publicación

dc.contributor.authorRodríguez-Alveal, Francisco
dc.contributor.authorAguerrea, Maitere
dc.date.accessioned2025-07-08T19:52:59Z
dc.date.available2025-07-08T19:52:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.urihttp://repositorio.ucm.cl/handle/ucm/6242
dc.description.abstractThe objective of this research was to evaluate the literacy and statistical thinking achieved by mathematics teachers in training. Through a qualitative study, based on a case study design. 36 future teachers participated, who carried out a statistical project. Among the findings, conceptual errors related to selecting graphic representations relevant to the type of data stand out, as well as when providing arguments, evidencing weaknesses in the development of skills related to literacy and statistical thinking. Which allows us to conclude that they have not developed statistical literacy or thinking to conduct learning in school statistics.es_CL
dc.language.isoenes_CL
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/cl/*
dc.sourceEducacao and Realidade, 50, e131123es_CL
dc.subjectStatistical Literacyes_CL
dc.subjectStatistical Thinkinges_CL
dc.subjectStatistical Projectes_CL
dc.subjectMathematics Teacherses_CL
dc.titleStatistical literacy and thinking in future mathematics teacherses_CL
dc.typeArticlees_CL
dc.ucm.indexacionScopuses_CL
dc.ucm.indexacionScieloes_CL
dc.ucm.uriscielo.br/j/edreal/a/vcvXjTcXSC7qPm8tGd7kHwr/?lang=enes_CL
dc.ucm.doidoi.org/10.1590/2175-6236131123vs02es_CL


Ficheros en la publicación

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a esta publicación.

Esta publicación aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo de la publicación

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile
Excepto si se señala otra cosa, la licencia de la publicación se describe como Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 Chile